Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping

tisdag 2 augusti 2011

Överkokt!

Det var verkligen som att fittan fes så jääävla högt just nu!
Kom hem efter en lång tågresa från Malmö (berättar mer om vistelsen där i ett annat inlägg).
Tänkte att det kanske skulle finnas små irriterande element i lägenheten när Jag kom hem, typ en bajskorv i duschen eller för lite mat i skålarna... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ DÅ! Hela lägenheten
S T I N K E R
kattskit! Båda lådorna är fullproppade av avföring och dessutom har de skitit bredvid på golvet och det var intorkat. Lådorna har bytts mer sällan än det Jag begärde utav min lillsyrra. Jag hade betalt henne för att passa mina katter. Istället har hon överlåtit det mesta arbetet till mina andra systrar. Jag klandrar INTE dom!
Jag ringde iaf den "Skyldige" idag och sa att hon skulle vara hemma när jag kommer. Hon suckade djupt och sa med beklaglig röst att "okej då" (what?)
Sen säger hon att grannen fått min nyckel men att hon ska ta hand om katterna innan jag kommer. Grannen som hade min nyckel var bortrest tills kvällen. Det betyder enligt mina uträkningar att katterna inte fått varken mat eller vatten på typ ett dygn. Efter mycket stånkande och besvärande utlägg fixade hon iaf vatten och mat åt dom. *Tack!!!!!!!!*
Nåväl, som du kanske förstår så var Jag INTE så glad vid hemkomst. Sen märker Jag att mina jobbnycklar är borta. De hade legat i en skål och var alltså inte där nu. Jag hade lossat hemnyckeln från jobbnycklarnas knippa för att INTE riskera att just dessa nycklar skulle försvinna, men nu var de borta. Jävla typiskt alltså! Min jävla bajssyster hade ju aning om var de kunde vara och att hon sett dom i just den skålen där Jag lagt dom (och dessutom mycket pedagogiskt och utförligt förklarat att just dessa nycklar går till min arbetsplats och att hon inte behövde röra dom...)
Hon skyllde på katterna (?)
Jag kan bara säga att Jag kokar just nu... Överkokt!

1 kommentar: