Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping

tisdag 24 maj 2011

Mjau

Jag kom nyss hem. Jag befarade att Kish skulle ligga död och att kattungarna skulle vara halvt uppätna. Jag kallade på Kish men inget varmt välkomnande som det brukar va. Hon är väl dödstrött för hon låg varm och gosig inne i soffan med sina två små frön. Jag tog tag i en av ungarna som reagerade på ett mkt bra sätt, nämligen sprattlande och pipande. Piggelin helt enkelt! Jag försökte se kön och Jag TROR att det var en hona. Hon är svartvit och pipig. Klart att man är en orolig morfar men Jag har en känsla av att katter brukar klara det dä'r rätt bra själva!

Annars? Fick fina rivsår av elev på händerna idag och efter jobbet åkte Jag och hämtade en ursnygg tröja Jag beställt från H&M. Dessutom får Jag en trevlig semesterersättning på 9000 :D Livet leker! Saker Jag MÅSTE köa: Kattlådor i lägre modell, mat till mig och barnbarnen. Något annat kommer Jag inte på för stunden... Jo, lite presenter till släkt som tar studenten/fyller år

Nu till en annan fråga; vad ska de små pyrena heta? Jag funderar på Felis & Donna. Annars är kattfan och jävla katt också två alternativ som säkert kommer mkt väl till pass om några veckor.
Nu ska Jag iaf ta av mina illaluktande strumor och smygkika på djur.

4 kommentarer:

  1. Köp utställningslådor, de är låga! Så måste de ha kattsand som inte klumpar för de äter sanden innan de fattar att det är sand och om den klumpar sig i magen kan de kola vippen.

    SvaraRadera
  2. hörru du ska ge mig dinero oxå.
    bisha och moda kan de heta

    SvaraRadera
  3. Tack för tips'n Anki!
    Dennis, du ska få. Du ska även få öl & handbörjare!

    SvaraRadera