Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping

tisdag 3 maj 2011

Det är väl sånt som händer.

Mina nya kollegor är rara. Alla säger välkommen och tar i handen var morgon. Jag känner mig välkommen och är inte längre yngst på jobbet! Det är rätt svårt med pärmar och arbetssätt men börjar fatta mer och mer nu. Så skönt att få gå dubbelt.
Det folk frågar:
1. Har du jobbat med det här förut?
2. Går det bra?

Det Jag tror att de egentligen vill fråga:
1. Hur FAAAAN fick du det här jobbet då jag som vikarie har velat ha fast tjänst på skolan i över ett år!!?!
2. Hur mycket fick du i lön?

Som sagt tycker Jag att alla verkar väldigt rara och professionella! Sån tur Jag har! Nu gäller det bara att visa framfötterna lite mer.
En sak som hände idag var att Jag tappade bort mina kollegor när vi var på stan idag. Det var lite pinsamt. Ringde Dennis som ringde kollega då Jag inte hade fått deras nummer. Åkte till skolan själv. Nåväl, det är väl sånt som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar