Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping

tisdag 25 januari 2011

Mat-Apa

FEED ME!
Gud så skönt det skulle vara att ha en hushållerska som kunde ha maten klar när man kommer hem trött som ett as! Det gäller då att sporra sig själv med gott käk/råvaror! Tur att Jag gillar att stå i köket och exprementera. Lite utav en avkopplande sysselsättning för mig, men disken kan någon annan jävel ta hand om och stundvis öppnar Jag faktiskt en burk när Jag känner mig riktigt jävlig!

*ÄTER*

Ja det blev faktiskt riktigt nomnom!!!

Här kommer receptet!
Gul lök steks först tillsammans med svampbuljong (körde i en tärning som Jag smulade)
Häll på färsk svamp efter egen smak (Shetake, ostronskivling & champinjoner)
Stek röd paprika i wokpannan
Häll på havregrädde (vanlig går naturligtvis INTE bra)
Precis innan servering häller du på lite ärtor & harens converse så att de fortfarande är lite krisp i dom
Toppa med koriander eller bladpersilja
Servera med risnudlar.

Säger bara: NOMNOMNOMNOMNOM!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar