Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping

tisdag 25 januari 2011

Creepy feeling tyckte Apan

Nu har Jag ändrat typsnitt, storlek på texten och designen, allt för min lilla ankas skull! Vad gör man inte för en anka som ruvar ägg!? Nu ska Jag ta och sova med alla mina kuddar hämtade från olika platser i lägenheten (de flesta från mjuka dås-soffan) samlade till sängen. Jag vill verkligen sova asgott inatt! Natten som var sov Jag inte alls särskilt bra. Låg bara och tänkte på läskiga Kajan och jobbstress. Drömde även mystiska drömmar. Jag hatar när man är i ett sovande/vaket tillstånd vilket tydligen är vanligt när man känner sig lite stressad. Hoppas du förstår vad Jag menar med det... Hjärnan är liksom vaken fast kroppen sover. Det känns nästan som att man är förlamad och man gör allt för att försöka röra på sig fast det inte går! Creepy feeling tyckte Apan!
Go' natt och önska mig en god natts sömn med trevliga drömmar och utan "förlamningar" :*

3 kommentarer:

  1. sömnparalys tror jag det kallas, och är vanligt vid sömnstörningar. uppstår mellan sömn och vakenhet, och innebär i princip att du sover men drömmer att du är vaken. eftersom du sover är dina muskler avstängda, varför du inte kan röra dig eller prata. att man tror att man är vaken beror ofta på att man är så bekant med miljön att man inte behöver se den för att veta hur det ser ut omkring en. ibland när man vaknar till på riktigt visar det sig att man t ex hade huvudet vänt åt andra hållet, och inte alls låg som man trodde, och därmed inte såg rummet som man trodde.

    har haft problemet massor själv, men vet inte vad man kan göra åt det. hoppas att du slipper i fortsättningen. dra ned på kaffe o alkohol o sånt kanske.

    SvaraRadera
  2. ALKOHOL? Haha Jag dricker ju aldrig alkohol!

    SvaraRadera
  3. Mycket bättre! Man kan läsa m.m.!!!

    Har också hört om det tillståndet. Jorunn fick så men kunde inte andas en gång. Skräcken? Jag har dock begåvats med god nattsömn.

    SvaraRadera